lördag 6 november 2010

Så blev det...

... med alla mina rosor!
Men trots att zinklådan är 25 x 25 cm blev det över till en bukett också, himmel så mycket rosor! Det gick åt ungefär 100 blommor (10 x 10 st) till lådan. De små lådorna, som är 16 x 16 cm, är egentligen mycket bättre till detta, men eftersom de var upptagna (den ena av krysantemum och den andra av en låg campanula) fick det bli den stora. Och det blev ganska maffigt! De små är perfekta att använda som dekoration på middagsbordet, de skymmer inte sikten som en bukett kan göra.

Det har varit regn hela natten och på morgonen, men på eftermiddagen var det skönt trädgårdsväder med sol och drygt 10 grader.

7 kommentarer:

  1. Så snyggt! Den idén tror jag jag får lov att låna utav dig. Jag har små zinklådor i butiken (inte till försäljning utan till förvaring av småsaker)som passar perfekt till detta. Ha en skön kväll / gittan

    SvaraRadera
  2. Vilken lyx:)
    Mängden gör att det blir extra snyggt.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Så maffigt och lyxigt vackert det blev! :)
    Ha en skön kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ljuuuuuvligt vackert, Katarina.
    Vad kul det låter att köpa en hel drös med blommor för att göra något pyssligt fint som du gjorde.
    Vilken maffig dekoration till middagsbordet. Nu måste du bjuda in folk till middag så andra kan beundra också.
    Måste säga att den gröna krysantemum är min favorit.
    Det är något speciellt med den gröna färgen som är så himla fräsht. Ungefär som en skål med MacIntosh äpplen. Man bara säger aaahhhhhhh......
    Campanulan är också söt, lite mer oskuldsfull i sin rena vita färg.

    Jag köpte oasis häromdagen för att göra lite Thanksgiving arrangemang, och nu fick jag verkligen inspiration.

    Fin bild.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jätteläckert!! Härligt att kunna 'slösa' så med blommor utan att man känner sig ruinerad, och vilket snyggt (och modigt) grepp att klippa av rosorna och rada upp dem så i en skål.
    Ha en fin vecka. Kram

    SvaraRadera
  6. Sååå fint!!! Super läckert och lyxigt!

    Visst är det vardagslyx med espresso - urmysigt tycker jag - hihi

    Kram maria

    SvaraRadera
  7. Ursnyggt! Överhuvud taget har du en jättefin höstträdgård. Ser fram emot att träffas i Lund!
    Eva

    SvaraRadera

Så kul att få en hälsning från dig, tack! /Katarina