måndag 16 april 2012

Lite trögt

... tycker jag det går med våren, det var ju betydligt varmare i mars än det är nu.
Tror faktiskt det har stått helt stilla i trädgården i flera veckor.
Vårstjärnorna som blommade redan för 3 veckor sedan blommar fortfarande.
Julrosorna blommar men inte lika rikligt som de brukar, kanske kan det vara "straffet" för att de blommade redan i december.
Ligusterkloten och hagtornshäcken börjar sakta skifta i grönt
Bergbambun är som vanligt grön och fin, men murgrönan på väggen har även i år blivit ful.
Stjärnmagnolian har i alla fall bestämt sig för att det är vår på riktigt.

Men jag vet; det finns de av er som fortfarande har snö så jag ska inte gnälla.
Men lite mer grönt vill jag ha...

24 kommentarer:

  1. Härligt att det börjar skifta i grönt! Och vad jag gillar ditt torn! Så snyggt! Vill ha:).
    Så underbart med Magnolian pågång.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Katarina. Jeg tror, det er helt rigtigt, at det står lidt stille i haven. Jeg synes også, at det går lidt langsomt. Mine narcisser og tulipaner står stadig i knop og mange stauder er først lige på vej op. Men forhåbentlig bliver maj måned meget varmere. Det er rigtig flotte billeder, du viser.

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, det går rätt långsamt. Nu längtar jag efter varma dagar och blommor som slår ut! Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. Hej,

    Håller helt med! Jag stirrar på alla knoppar varje dag Tycker intenheller att det går tillräckligt fort. Kollar väderprognosen flera gånger om dan (knäppt men sån är jag) och noterade vid senaste titten att graderna ser ut att stiga något framöver. Då händer det grejor minsann.

    Kul att du gillar min thujahäck som ju faktiskt funkar utmärkt när den är klippt.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  5. Tak for de smukke billeder.
    Ha` en god aften.

    SvaraRadera
  6. JA nu är man trött på kylan och blåsten. Ska väl inte klaga helt på den gångna helgen men lite varmare kunde vi haft det. Inte ens mina tulpaner växer något och dom om några tål väl kylan lite.
    Så fram med sol och värme

    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Det går trögt, jag håller med, med du har ju ändå så otroligt fint i din trädgård med allt vintergrönt och en hel del som blommar! Så fint så! :-)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  8. I år har det varit en seg vår, men bilder som dina ger oss andra, med inte fullt så mycket vår ännu, något att glädjas åt.
    Ha det bra.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  9. tycker det verkar gå fort;) å fint har du året om, väldigt fint

    SvaraRadera
  10. Fast nu kommer det väl igång på riktigt tror jag....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  11. Ja, det är litet kyligare nu så de går långsamt framåt. Får hålla med ovanstående skribenter, du har det så fint och grönt i din trädgård med allt vintergrönt. Ha en bra vecka, väderleksrapporterna säger att vi får litet mer värme till weekenden,

    SvaraRadera
  12. Ja, det är litet kyligare nu så de går långsamt framåt. Får hålla med ovanstående skribenter, du har det så fint och grönt i din trädgård med allt vintergrönt. Ha en bra vecka, väderleksrapporterna säger att vi får litet mer värme till weekenden,

    SvaraRadera
  13. Du har så vackra bollar. Jag älskar formklippta buskar. Även bergbambun var väldigt vacker. Finnt när något är grönt hela året. Glöm inte att anmäla dig till min tävling på min blogg.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  14. Hej Katarina, jag håller med dig om att det stannat av men jag gillar det! Jag tycker ofta att våren svischar förbi och att jag inte riktigt hinner njuta av alla vårblommande lökar - det gör jag ju i år =) Jag hinner dessutom se hur växterna så sakteligen letar sig upp ur jorden, det skira, vackra bladutspringet(hur böjer man det?) på buskar och träd och jag njuter i fulla drag.
    Kram gittan

    SvaraRadera
  15. Jag förstår att du vill ha lite mera grönt. Det skulle jag önska också. Men jag får nöja mig me vitt och grön/brunt än så länge.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  16. Fördelen med kall vår är att det blommar länge men fy vad tråkigt det är...
    Hoppas mina Stjärnmagnolior har tålamod att vänta.
    Mycket imponerad på dina perfekta klot, du är en hejare på att klippa!
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  17. Så fint det blommar hos dig. Du har det verkligen vårigt och jag blir riktigt avis. :) Här snöar det igen och är minusgrader... Men, men det kommer väl. Bästa frisörsalongen har jag sett att du har haft också. Härligt!
    Kramar!

    SvaraRadera
  18. Här är känns det varken vårligt trots ganska många vårtecken...så jag njuter av dina bilder ett tag till:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  19. Ljuvliga vårbilder. Och den där stjärnmagnolian var läcker.
    Ha en fin dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  20. SÅÅÅ fina bilder:) Jag gillar din blogg och tänkte följa men jag hittar varken facebook eller twitter??

    Om du vill delta i min tävling så kan du kika in hos mig, den är i mitt förra lantliga inlägg:)

    Jag önskar dig en kanonvecka.

    LOVE Maria på inredningsvis

    SvaraRadera
  21. Ja visst är det segt! Jag börjar bli trött på att varje morgon och kväll stoppa om alla småttingar i växthuset med bubbelplast. Men även om temperaturen kryper under noll så slipper vi snön och som du säger: det får man vara väldigt tacksam över!!
    Kramar

    SvaraRadera
  22. Vackert du har det hos dig (fastän det inte är så grönt än :-) Så fint med liguster-kloten!

    /Annika

    SvaraRadera

Så kul att få en hälsning från dig, tack! /Katarina