söndag 24 juni 2012

Midsommar

Jag brukar gilla att göra det mesta i trädgården, men att klippa den långa, höga och supertaggiga hagtornshäcken mot gatan är inte kul!
För att inte tala om att samla upp klippet. Tur att maken inser att det är han som är bäst på dessa moment... Skönt att årets första klippning (av två) är klar, det ser så prydligt ut!
Det gula korstörneträdet matchas nu av limegul daggkåpa och och blålila salvia `Mainacht´ i den gula rabatten, riktigt snygga ihop. De skulle egentligen även haft sällskap av gula aklejor men just de gula aklejorna bara tvärvägrar, till skillnad från aklejor i alla andra färger...

Midsommarvädret har varit ganska ostadigt (det är därför jag har tid att blogga nu!), regnet var emellertid välbehövligt eftersom både våren och försommaren har varit väldigt torra här. Men nu kan det sluta för jag vill gå ut och hitta en lämplig plats för min nyinförskaffade kopparlönn!

19 kommentarer:

  1. Hahaha... så det har införskaffats ett nytt träd redan men Valnötsträdet då? =) Och inte något dåligt träd det heller - vill ha!!!!!
    (jag svarade dig på min blog ang. det)
    Hos mig har daggkåpan redan "blommat över" Dvs. jag har klippt bort blommorna eftersom varesig jag eller maken tycker om dom.
    Ha en fin kväll / Kram gittan

    SvaraRadera
  2. Du har alltis så fint i din trädgård. Vackert med lime, gult och blått.
    Vi hoppas snart att vädret blir lute bättre.
    Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar kombination med vackra färger...=)

    Ha det bra...!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen snyggt med daggkåpa till stäppsalivia. Har försökt mig på en rabatt med det färgtemat i år (kopletteras även med nepeta) Tyvärr har sniglarna gått värre åt stäppsalvian än någonsin, så planen haltar lite. Gula aklejor till låter häftigt. Synd att de vägrar.
    Må gott!
    //Katarina

    SvaraRadera
  5. Så vackert det är hos dig, härliga färger. Du får prata allvar med den gula aklejan:).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Så fina färger! Älskar lime o blått jag också.
    Och regnet det bara öser ner, här också. Välbehövligt. MEN! Sniglarna jublar väl!
    I morrn vill vi ha sol!
    Ha det gott!
    Lena

    SvaraRadera
  7. Snygg färgkombo med lime och lila!

    Kopparlönnen är fantastiskt fin. En liten favorit. Du hittar säkert en bra plats i din fina trädgård.

    Hälsningar
    Kristina

    SvaraRadera
  8. Så vackert!! Har smygläst din blogg ett tag! Du inspirerar verkligen!

    SvaraRadera
  9. Tänk, att gula aklejor är så kinkiga av sig! Kan förstå att de skulle vara pricken över i i din plantering. Men den är jättefin även utan.
    Alltid så kul att titta in hos dig.
    Tack för ikväll.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  10. Snyggt!!!!! Har ju samma kombo själv......

    Koppalönnar är såååå fina. Jag har själv funderat på att sätta en sådan vid mitt körsbärsträd.

    Här hinns det inte med nåt bloggande heller.......vi har ju lilla vovven att passa och titta på.

    Dvärg hjärtligt välkommen på en titt!

    Kram, kram
    Maria

    SvaraRadera
  11. Men titta, där är du ju! :) Fint det är med lime och lila! Riktigt försommargnistrande. Idag är det halv storm här hos oss. Och massor av regn. Men jag är lite glad för det för här var torrt, så torrt. Och så får man lite tid för reflektion. Och bloggande.. ;)
    Kramar!

    SvaraRadera
  12. Super vackert tillsammans, jag gillar salvian och daggkåpan, som hör till två av mina favoriter.

    Kram Anna
    Hopaps vi ses i morgon

    SvaraRadera
  13. Fint m limegröna växter. Måste införskaffa mig det.. Fin och inspirerande blogg som jag kommer att följa :-)
    /Sylvia

    SvaraRadera
  14. Mycket snyggt!
    Och vilka UNDERBARA bilder jag sett från din trädgård i andra bloggar! Du har det verkligen SÅ fint!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  15. Hej din lilla luring! Såg dig allt i tidningen.. ;) Har minsann inte hört ett ord om att du skulle vara med i Trädgård & blommor... ;) Kul att tillslut få se hur du ser ut.. Kan tänka mig att Annika fick tjata ett tag innan du ställde upp på bild.. ;)
    Hur som helst - Underbart reportage och du inspirerar lika mycket som vanligt! Din trädgård är verkligen en av mina absoluta favoriter!
    Kramar!!!

    SvaraRadera
  16. Jeanette i Ängelholm27 juni 2012 kl. 14:10

    Precis trillat in här via "Tages trädgård" ...Vilken underbar trädgård du har! Och vilka bilder...som värsta trädgårdsboken ju. Tack för att du vill dela med dig !

    SvaraRadera
  17. VILKEN vacker trädgård du har!!! Kunde inte gjrot det bättre själv!! Har du "Öppen trädgård" någongång framöver? Hade varit så kul att få vandra runt och njuta av allt det vackra!

    SvaraRadera
  18. Så fint du har det! Underbara färger ihop!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Så kul att få en hälsning från dig, tack! /Katarina