fredag 29 juni 2012

Sommarväder

Äntligen har vi fått lite härligt sommarväder, igår låg jag i solstolen (ja ni vet den som ofta förvandlas till sovstol...) större delen av dagen för jag har semester, tiddelipom!
Rosorna blommar och jag känner mig som tjuren Ferdinand; jag vill bara sitta under min korkek och
lukta på blommorna! Och vara sååå lycklig!
På trappan blommar mina snötörel som alla 11 överlevde övervintringen i vinterträdgården.
En av dem har jag haft 3 säsonger och den börjar bli riktigt stor!
 
Jag har även hunnit med att ha trevligt trädgårdsbesök i veckan, det var Åsa, Hanna, AnnCharlotte och Anna Vattenkanna som hälsade på. Och ni må tro att vi pratade! Trädgårdsprat i flera timmar, sånt gillar jag! Jag är inte säker på att Åsas två söner som också var med var lika förtjusta... 

Imorgon blir det ett besök till, då är det Helsingborgs trädgårdsförening som kommer, 55 personer!
Svälj, hur ska det gå?!

15 kommentarer:

  1. Oj, 55 på en gång. Gulp!!!
    Det kommer säkert att gå fint, men de får ju inte riktigt samma känsla av din fina trädgård när det står 55 andra lite utspridda sådär ;-)
    Pojkarna var faktiskt ganska nöjda. Förutom fantastiska legot och fikat så pratade de en del om gångarna, vattnet, kloten och de små spännande sakerna som fanns att upptäcka lite här och där. Ja, och så glassarna förstås!!!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Hihi.. Det kommer att gå utmärkt. Du får väl förvara dem i vinterträdgården annars och ta ut dem i omgångar.. ;)
    Törlarna ser verkligen maffig ut där på trappan. Mina vill liksom inte riktigt kicka igång efter vinterförvaringen. Får kanske fjäska lite för dem.
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Oj, en hel busslast på en gång! Men det löser sig nog ska du se =) Din bild är som vanligt helt underbar! Jag skulle nog behöva göra ett besök hos dig igen för mer inspiration så om jag smyger mig in bland de övriga imorgon märks väl inte "ler"
    Ha det gott Katarina och njut av din ledighet / Kram gittan

    SvaraRadera
  4. Det gäller att ta vara på de där Ferdinand-stunderna, bra jobbat!

    Snötörelsallén (Hannas uttryck som jag lånar för det var så bra) är verkligen effektfull där på din trapp. Snyggsnyggt!

    Lycka till imorgon med alla de 55 entusiasterna som kommer att få en härlig trädgårdsstund hos dig.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Men så fint det har blivit i "exparterren". Nävan som skymtar är ju också så fin och är det inte heliotrop jag ser....har precis visat bild på min (hihihi).

    Ja nu har du inspirerat mig till att försöka övervintra mina snötörel.....i förrådet då.

    Kram,kram
    Maria

    SvaraRadera
  6. Underbar trädgård!! Hoppas det inte blir moment 55 i trädgårdsgångarna när de 55 kommer. Bäst att snitsla en bana! ;-)

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  7. Det første bildet var virkelig vakkert! Kjempeflott med sølvfarget løvverk mot de lilla/dyblå blomstene!
    Lekkert!
    Ønsker deg en riktig fin helg
    Stein

    SvaraRadera
  8. Tack för senast. Det var verkligen kul att se din vackra trädgård i verkligheten, och att träffas verkligheten också såklart.
    Det går säkert bra med busslasten. De bör ju ha vett att se var de sätter fötterna.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  9. Hej Held og lykke med besøget. Hvor er din have smuk! Det skal nok blive en succes.

    SvaraRadera
  10. Jag vet inte om jag beundrar dina gröna planteringar, dina snötörlar eller din snygga ytterdörr mest! Fint alltihop!

    SvaraRadera
  11. Inte så dumt att kunna ligga i en solstol!
    Det hann inte jag i dag trots att jag var ledig men det känns i kroppen att det skulle behövts!
    Ha en skön helg
    Mariana

    SvaraRadera
  12. Oii så många :-) lycka till med det!Pirrigt vá?Åh jag vill komma oxå det vet du!
    TACK för dina rara ord om min gröna trädgård jag visar idag.Det värdesätter jag ska du veta!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  13. Hej Katarina,
    tack för din snälla kommentar!
    Vilket vackert hus du bor i. Kanske blir lite trångt i morgon, lycka till!

    SvaraRadera
  14. Så härligt med sommarväder...=)
    Kul med besök av likasinnade och trädgårdssnack...!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  15. Oj, 55 stycken på en gång ! Hoppas allt gick bra :-) Skönt med semester, njut i din sovstol. Vad fint med alla snötörlarna (svårt ord det där ;-) Har glömt mina bakom knuten, får gå och titta till dem i morrn, dags att de får komma i större kruka tror jag. Ha en skön semester !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera

Så kul att få en hälsning från dig, tack! /Katarina