torsdag 20 september 2012

Det blev en

...Acer pensylvanicum `Västeråker´. 
Och det var faktiskt mest praktiska saker som gjorde att det blev just en sådan. Eftersom vi inte har någon jättelik bil var den tvungen att sticka ut en bit utanför bagageluckan och då var det skönt att inte behöva köra så långt (jag var nervös varje gång jag såg en bil närma sig i backspegeln). Så när jag hittade denna i en plantskola i närheten slog jag till.
Och jag är mycket nöjd, den strimmiga barken blev så snyggt mot den röda lönnen. Stort tack för alla strimlönntips, det är ju så bra att höra om andras erfarenheter!

Jag har hört att de hotar med nattfrost i slutet av veckan, men det kan väl inte vara möjligt?! Kanske får jag leta upp juteväven för säkerhets skull.

Trevlig trädgårdshelg när det blir dags!

7 kommentarer:

  1. Ett tips, nästa bil blir en bil med sollucka!!
    Nej, inte kan väl ni i Skåne få frost redan, det förbjuder vi härmed!! :-) (Men för säkerhets skull, kan du ju ha lite fiberduk i beredskap)!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Stiligt! Men nattfrost? Nä, jag vägrar!!! Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Det blev ju jättefint, jag söker faktiskt också ett litet träd... har jag blivit inspirerad eller? Blev jätteförvånad i morse när det var frost på bilrutorna men inte här inne på min gård, tack och lov.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ett vackert träd, det var ju ett superfint köp :=)
    Här hos mig har vi redan haft några kalla nätter och jag ser att en del växter är nypna i bladen. Usch och fy, vill inte ha vinter än på ett låååångt tag.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  5. Snyggt! Och så fint gräset i det förra inlägget är. Var det möjligen två sådana jag fick av dig? Dom är numera jordade under mina vita höstflox och ska kompletteras med flera plantor när jag bara vet vad de små raringarna heter.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  6. Ett jättefint inköp som kommer att pryda din vackra trädgård. Håller med om att det blev snyggt tillsammans med den röda lönnen. Nattfrost? Don't think so.

    Ha en skön helg! Kram Eva

    SvaraRadera

Så kul att få en hälsning från dig, tack! /Katarina