fredag 22 februari 2013

Och lite gult

Jakten på glädjeämnen i februari går vidare. I höstas planterade jag en trollhassel,
Hamamelis mollis `Pallida´som jag hoppades skulle pigga upp mig.
Och för att vara första året efter plantering tycker jag den håller vad den lovar. Den är på god väg att slå ut. Blommorna lär dofta gott och att sniffa på dem ser jag fram emot.

Men i dag har jag inte velat vara ute och lukta på blommor; vi har ett par minusgrader och en iskall vind, fy sjutton vilken kyla.

Och nu, lite reklam; på torsdag i nästa vecka föreläser Peter Korn på Lunds trädgårdssällskap, mer info här.

8 kommentarer:

  1. Fantastiskt att se något som snart slår ut!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt då knopparna brister och du kan ana att våren är på G hos dig.

    Trevligt att få lyssna till Peter, det gjorde jag i onsdags då han var i Luleå :=)

    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Trollhassel är så fint! En riktig vårbuske!
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  4. Oh, vad härligt när trollhasseln börjar blomma! Saknar min, måste sätta en ny! Ha en skön helg! :) Mia

    SvaraRadera
  5. Hej Katarina
    Ja, hvor er det dog koldt i dag. Men blot et lille glimt af gult derude så tændes vores glæde og forventning om den vår, der venter lige om hjørnet. Hvor bliver det dejligt med en ny havesæson.
    Kh. Jørn

    SvaraRadera
  6. Och nu piggade du upp mig också, genom ditt inlägg.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  7. Härligt med vårtecken! /Eva

    SvaraRadera
  8. Meeen.. vilken lycka! Det blommar ju faktiskt hos dig!!!
    Ja ja.. jag får väl passa på att njuta av dina bilder medan jag väntar på våren. :)
    Kraaaam!

    SvaraRadera

Så kul att få en hälsning från dig, tack! /Katarina