fredag 8 mars 2013

Vinterträdgårdsväder

Från att ha varit nästan bikiniläge (om man nu har ett format som lämpar sig) i onsdags är det svinkallt i dag. Vinden sliter i de stackars snöklockorna som nu nästan är utslagna.

Jag stannar inne i vinterträdgården, betydligt bättre klimat där. Och börjar titta på mina övervintrade snötörlar.
  
De lever, allihop. De ser kanske lite pinniga ut och är ganska sköra, kvistar bryts lätt av. Men beskärning brukar vara bra så det gör nog inget. De har börjat växa så smått så jag har gott hopp om att kunna fylla trappan med snötörlar även denna sommar.

Vi får se om det blir något utomhusarbete i helgen, eller om vinterträdgården blir välbesökt.

Trevlig helg!

10 kommentarer:

  1. Härligt med lyckad övervintring! Jag har aldrig provat att övervintra snötörel. Åh vad fina snöklockor, underbart vårtecken.
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vilken tur du har en vinterträdgård!
    Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åhhh, jag är såå avundsjuk på din underbara vinterträdgård.

    Jag bryr mig inte alls om färgen på julrosorna utan tar tacksamt emot:)

    Känner du för en kopp kaffe och lite trädgårdsprat nån dag?

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  4. Övervintra snötörel...? Jahaaaa! Det hade jag ingen aaaning om att man kunde! Och snöklockor! Så underbara!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  5. Din vinterträdgård är bara så underbar. Jag har provat att övervintra mina snötörel men dom ser inte så pigga ut, skulle jag kanske ha vattnat dom också....;(
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Där lärde jag mig något nytt, hade inte en aning om att snötörel gick att övervintra! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  7. Nu är en fin tid i vinterträdgården! det blir snabbt varmt.
    Inget bikini väder här heller (om jag haft någon) men ska försöka samla in björkris på tomten till pynt.
    Ha en trevlig helg
    Mariana

    SvaraRadera
  8. Så härligt med en vinterträdgård att njuta i...snödropparna/klockorna är helt bedårande....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. jag har för första gången övervintrat mina snötörel och hoppas att de vill leva vidare även denna säsongen. tack för tips om beskärning.
    kram från åsa

    SvaraRadera

Så kul att få en hälsning från dig, tack! /Katarina